کد مطلب:301385 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:150

دعای روز جمعه


اللهم اجعلنا من اقرب من تقرب الیك و اوجه من توجه الی، وانجح من سالك و تضرع الیك، اللهم اجعلنا ممن كانه یراك الی یوم القیامه الذی فیه یلقاك، و لاتمتنا الا علی رضاك، اللهم واجعلنا ممن اخلص لك بعلمه و احبك فی جمیع خلقك.

اللهم صل علی محمد و آل محمد، وافرلنا مغفره جزما حتما لا نقترف بعدها ذنبا، و لا نكتسب خطیئه و لا اثما، الله صل علی محمد و آل محمد، صلاه نامیه دائمه زاكیه متتابعه متواصله مترادفه برحمتك یا ارحم الراحمین. [1] .

خداوندا، ما را از نزدیكترین كسانی قرار ده كه به تو تقریب می جویند و در شمار آبرومندترین كسانی قرار ده كه روی به


تو آورده اند و در سلك موفق ترین درخواست كنندگان و زاری كنندگان نزد خود قرار ده، خداوندا ما را از كسانی قرار ده كه گویا ترا تا روز رستاخیز می بیند همان روزی كه به لقاء و دیدار تو می رسند، و ما را جز بر رضا و خشنودی خود نمیران، خداوندا ما را از كسانی قرار ده كه عمل خود را برای تو خالص كرده و در بین تمام مخلوقاتت ترا دوست دارند.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، و ما را به طور حتم و قطع به گونه ای بیامرز كه دیگر مرتكب گناه نشویم و اشتباه و ناروائی را كه انجام ندهیم، خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست درودی بارور، همیشگی، پاكیزه، پیاپی، پیوسته، به رحمتت ای مهربانترین رحمت كنندگان.

در مصباح شیخ طوسی رحمه الله آمده كه از ائمه علیهم السلام روایت شده كه بنده خدا در روز جمع هشت ركعت نماز می خواند، چهار ركعت به رسول خدا هدیه می شود، چهار ركعت به حضرت فاطمه علیهاالسلام، در روز شنبه چهار ركعت می خواند و به امیرالمومنین علیه السلام هدیه می كند، و هم چنین هر روز به یكی از امامان تا پنجشنبه و در روز پنجشنبه چهار ركعت به جعفر بن محمد و در روز جمعه هشت ركعت، چهار ركعت به رسول خدا و چهار ركعت به حضرت فاطمه علیهاالسلام بعد در روز شنبه چهار ركعت به حضرت موسی بن جعفر و هم چنین هر روز تا پنجشنبه چهار ركعت به صاحب الزمان صلوات الله علیهم اجمعین هدیه می كند.



[1] بحارالانوار 90/ 338- 339.